sköt om ditt hår

Hejsan alla ! Jag tänkte ge er lite hårtips som kan hjälpa er.
För det första ska du inte tvätta håret mer än 3 gånger i veckan. Helst 2 gånger. Detta kan låta äckligt, men det är jättebra för håret om du låter det vara utan att det tvättas i två hela veckor! Detta kan du göra om du är sjuk eller ändå inte tänker gå ut på ett tag. Gör detta kanske två gånger om året. 

När du väl tvättar håret är det viktigt att du använder ganska lite shampoo, beroende på längden på ditt hår. OBS! Shampoot ska endast placeras i hårbottnet! Sedan masserar du in att det blir skummigt och tvättar rent. Efter det lägger du balsam och undvik att lägga det uppe på håret, speciellt hårbottnet, eftersom det gör att håret lätt blir fettigt. Massera topparna med balsam och fortsätt på det håret som "hänger". Låt verka i några minuter och tvätta bort. 

Ett bra tips för håret är olivolja. Detta bör du lägga när du tvättat ditt hår och låta verka i några timmar. Ju längre det verkar, desto bättre blir det. Efter verkningstiden tvättar du bort det och du märker direkt hur fint och lent samt skinande ditt hår har blivit! Detta kan du göra en gång i månaden.

Borsta håret bara när det behövs! Gör inte det bara för skojs skull. Varje tjej märker när håret är vid behov att borstas. Detta kanske ni vet, men viktigt att tillägga; när du borstar håret skall du börja nerifrån och gå sakta uppåt och låta borsten gå ända ner.

Ett sista tips för håret! Plattång. De flesta överdriver med att använda den. När du ska platta håret, ska du platta luggen och topparna, dock på andra ställen om så behövs.
Jag själv har nästan slutat med att platta håret. Direkt när jag var utan det i några veckor, märkte jag att mitt hår har redan vant sig vid att vara platt och det blev platt av sig själv! Testa!
Kom ihåg när du sist klippte dig, sen när 12 veckor har gått så är det dags att klippa sig! Håret blir tjockare ac klippning. Och ni som sparar, ni får långt hår ha tålamod. Och då blir håret både friskt och långt!
Här är mitt schampoo och balsam! Det luktar gott och reparerar håret och det blir lent, jag rekommenderar det verkligen !Puss och kram Ebba


Namn<3:
Kom ihåg mig?<3

E-postadress: (publiceras ej)<3

URL/Bloggadress<3:

Kommentar<3: